Głównie wyjaśnijmy czym jest katalogowanie w odniesieniu do stron www: jest to czynność polegająca na dodawaniu strony (jej adresu, linka i krótkiej treści opisowej) do istniejących w sieci katalogów. Katalogi stron na początek pełniły rolę porządkującą zasoby sieciowe, z czasem stały się jednym z najtańszych możliwości pozyskiwania linków. Cały czas działają mimo przekształceń w algorytmach, choćby coraz większą wartość zyskują katalogi płatne. Wybierając moderowany katalog albo płatny spis stron możemy liczyć na to, że link zawarty w takim katalogu będzie wartościowszy od linka w katalogu niemoderowanym i niepłatnym.
Jak katalogować?
Katalogowanie można przeprowadzić ręcznie – wtedy wymaga to calkiem sporego zaangażowania czasowego – znajdujemy katalogi, ręcznie dodajemy wpisy, niejednokrotnie musimy się logować i czekać na moderację wpisu jeśli wybierzemy moderowany katalog. Wszystkie te czynności są czasochłonne a dla dobrego efektu konieczne jest dodanie strony do przynajmniej kilkudziesięciu, jeżeli nie kilkuset, katalogów.
Poza tym, decydując się na płatny spis stron powinniśmy wnieść opłatę (za właściwie każdy wpis lub za pakiet wpisów), co też zajmie odrobinę czasu.
Do wyboru posiadamy również nieco łatwiejszą opcję: katalogowanie automatyczne. W tym przypadku korzystamy z systemu, w którym powinno się zdefiniować (jeden raz!) podstawowe dane i zlecić katalogowanie.
Pozycjonowanie stron
Publikacje wpisów w katalogach powinny być rozłożone w czasie, wtedy można liczyć na wykwintne pozycjonowanie stron, które jednocześnie będzie pozycjonowaniem bezpiecznym (niezagrożonym karami od Wyszukiwarkę).
Sprawdź: pozycjonowanie stron.