Podczas jakiegoś zdarzenia na drodze, kiedy nasze auto zostaje zniszczone i nie można nim prowadzić dalej jazdy, konieczne jest, żebyśmy wymienili wszystkie informacje z ubezpieczycielem i poprosili go o samochód zastępczy, który będziemy mogli stosować na czas, aż nasze auto zostanie naprawione. Dokładnie taki samochód powinien nam być wydany niezwłocznie, gdy jedynie dojdzie do wypadku lub stłuczki, a my jesteśmy w dobrym stanie zdrowia i możemy dalej prowadzić.
Wielu kierowców nie wie, że coś takiego im się należy i powracają oni o domu uszkodzonym samochodem lub w tym samym momencie jadą do mechanika i czekają aż ten naprawi im samochód. Tymczasem nie trzeba wcale tego robić, bo w przeważającej części przypadków umowa na assistance umożliwia nam zaraz otrzymać samochód zastępczy którym będziemy mogli kontynuować jazdę. Przydaje się to w szczególności wówczas, kiedy gdzieś jedziemy i gdy bardzo nam się spieszy. W takich przypadkach coś takiego jest po prostu konieczne. Jak zgłaszać szkodę, aby wydano nam zastępcze auto (zobacz: AXA Direct samochód zastępczy.)? To jest bardzo proste, wystarczy tylko, że zadzwonimy pod wskazany przez ubezpieczyciela numer telefonu i podamy swoją lokalizację, numer polisy a także rodzaj szkody albo wielkość tych szkód. Za jakiś czas powinien być do nas przywieziony samochodów zastępczy, którym będziemy mogli kontynuować jazdę. Oczywiście nie w każdym wariancie ubezpieczenia należy nam się coś takiego, dlatego należy dokładnie czytać umowy przed podpisaniem i sprawdzać, czy nasza posiada taką możliwość i czy dostaniemy auto na zastępstwo.
Zobacz: Zgłoszenie szkody pzu.