Rodzice dzieci szkolnych w większości wypadków zastanawiają się, czy w szkołach w ogólności poprawnie się uczyć, czy program jest tak dopasowany do dzieci, żeby mogły one osiągać maksymalne efekty z nauki, czy wręcz inaczej, konspekt zajęć przygotowany jest nudno i bez pomysłu? Wszystko wskazuje na to, że zarówno obawy dzieci, jak i rodziców są tak de facto podstawne. Dzisiejsza szkoła w Polsce wydaje się być wręcz przedpotopowa. Wręcz lektury są słabe i ogólnie rzecz ujmując niedopasowane do teraźniejszych realiów, a co dopiero mówić o innych rzeczach.
De fakto naszej dzisiejszej szkole możemy posiadać kilka do zarzucenia, niemniej jednak przede wszystkim to, że nie idzie z duchem czasu. Nowi nauczyciele co prawda posiadają pomysły na to, jak rozruszać młodzież (zobacz – edukacja wczesnoszkolna), jak dostarczyć jej jakichś bodźców do edukacji, ale ci starsi są już tym całkowicie znudzeni. Na nieszczęście edukacja wczesnoszkolna to ostatni stopień, na jakim dzieci uczą się prze rozrywkę, później jest jedynie gorzej. W przyszłości zostają one zakute w ciężkie tornistry wypełnione masą książek, z których tak realnie nic nie rozumieją. Te książki pisane są językiem dorosłych, zatem nic w tym dziwnego, że programy edukacyjne nie są w stanie odpowiednio realizować tego, co jest w podstawie programowej (należy więc zobaczyć – gry edukacyjne dla dzieci). Tego jest po prostu za bardzo dużo, to jest nudne, męczące, to jest zwyczajnie bezbarwne, a czymś takim niestety nie da się zachęcić dzieci do edukacji. One maja dzisiaj tyle bodźców, że książki to ostatnie, w co wolą zaglądać. W sumie nie ma się im co dziwić. Prawie każdy dorosły zrobiłby na ichniejszym miejscu to samo.
Sprawdź: edukacja wczesnoszkolna.