Jakość obsługi klienta

Pewnie każdemu zdarzyło się zetknąć z wyjątkowo niemiłą obsługą, czy to w banku, czy w sklepie, czy także w restauracji. Niełatwo w takim przypadku wrócić do tego miejsca, w którym zostało się potraktowanym nieuprzejmie. I jak pokazują badania, nie dobra obsługa jest podstawową przyczyną utraty klienta. Niemalże 70% ankietowanych ludzi wskazało w tym momencie na ten powód. Dlatego także coraz więcej firm, także na Śląsku,  korzysta z sposobów dokładnego sprawdzenia standardów i jakości obsługi klienta. Służy temu badanie, zwane mystery shopping, tajemniczy klient lub mystery shopper slask dla firm na tym terenie.

Na czym to polega? Jest to utajniona obserwacja zachowań sprzedawców albo konsultantów. Poprzednio przeszkolona osoba udaje się do danego miejsca, ażeby dokonać zakupu, złożyć reklamację lub również poprosić o zademonstrowanie jakiejś oferty. Na przykład, tajemniczy klient Bielsko-Biała odwiedza wyznaczony sklep odzieżowy i wciela się w rolę typowego konsumenta – prosi o pokazanie określonego towaru, pyta o rozmiary, dostępne kolory, ewentualnie dopytuje o promocje cenowe. Ze stuprocentową pewnością nie ujawnia prawdziwego powodu wizyty. Jego zadaniem jest głównie wnikliwa obserwacja. Po opuszczeniu sklepu, wypełnia kwestionariusz, w którym powinien zapisać wszystkie fakty związane z daną wizytą. Chodzi tu przede wszystkim o wszelkie zdarzenia, jakie miały miejsce, a nie opinie czy także indywidualne oceny. Dlatego też badanie wyróżnia się obiektywizmem.

Badania jakości obsługi Bielsko-Biała służą więc wzrostowi poziomu obsługi, by właściwie każdy klient opuszczał dany sklep czy placówkę usługową w tym mieście pełni usatysfakcjonowany.

Sprawdź więcej: badania jakości obsługi Bielsko-Biała.

Comments are closed.