Projektowanie układu graficznego przyszłej ulotki jest wymagającym procesem twórczym, który wymaga pewnych umiejętności, doświadczenia w przygotowywaniu układu graficznego, zdolności do harmonijnego implementacji elementów tekstowych i graficznych, właściwego doboru kolorów i wzorów oraz uwzględnienia psychologii odbiorców docelowych. Przede wszystkim trzeba zdecydować, jakiego rodzaju towary lub usługi zamierzamy wypromować, dobrać do nich odpowiednie zdjęcia, przygotować tekst ulotki i wymyślić chwytliwy nagłówek. Określ położenie podstawowych elementów, zastanów się, jak będzie wyglądała ulotka – jednostronnie czy dwustronnie.
Jest to ważne dla równomiernego rozmieszczenia informacji: na przedniej stronie można umieścić tytuł i ilustracje, na tylnej – treść zasadniczy, mapę trasy, informacje kontaktowe (więcej: zerknij jeśli chcesz wiedzieć więcej o materiałach reklamowych dla firmy).
Schemat graficzny ulotek reklamowych
Przy projektowaniu ulotki ważne jest, by trzymać się stylu korporacyjnego firmy, co wzbudzi poczucie zaufania i spowoduje, że marka zostanie jeszcze bardziej zapamiętana. Powszechnie wiadomo, że kolor promocji ma wielki wpływ na ludzką podświadomość. Może wywoływać różne emocje – podniecenie albo zapewnienie, odrzucenie lub pomoc, dlatego mądre wykorzystanie kolorów pomaga kształtować prawidłowe nastawienie do artykułów promocyjnych. Czerwony – najczęściej stosowany kolor w reklamie, kojarzy się z determinacją, aktywnością, ale jego nadmiar powoduje nadmierne napięcie, dlatego lepiej używać go z rozwagą. Żółty – symbol słońca, przyjemności; zielony uosabia naturę, zdrowie, naturalność; niebieski wywołuje uczucie lekkości, świeżości; pomarańczowy znaczy ciepło, aktywność; różowy – delikatność, kobiecość (polecam: projektowanie graficzne). Ważne jest, by brać pod uwagę nie tylko wpływ kolorów, niemniej jednak także ich połączenie. Stwierdzono, że najbardziej spostrzegawcze są teksty napisane niebieskim kolorem na białym tle, czarnym na żółtym, zielonym na białym i czarnym na białym. Łatwe symetryczne kształty i linie są bardziej intuicyjne w odbiorze niż fantastyczne, skomplikowane kształty bez wyraźnych skojarzeń. Przyciągają one uwagę, niemniej jednak stosunek do nich może być nieprzewidywalny. Ulotki reklamowe powinny być przejrzyste dla odbiorców.
Zobacz więcej: https://www.whiteart.pl/referencje