Zasady projektowania graficznego są jak klocki. Właściwie każdy z nich nakłada się na siebie, aż powstanie podstawa do stworzenia czegoś niesamowitego – niezależnie od tego, czy projektujesz logo, stronę www, czy ilustrację na zamówienie. Jeśli pragniesz poznać wszystkie podstawy projektowania graficznego, to świetnie trafiłeś, ponieważ omówimy je wszystkie.
Projektowanie graficzne to sztuka, która wymaga poświęcenia sił i czasu. Projekt wizualny – bardzo ważne zasady Jeśli chodzi o projektowanie, z całą pewnością należy być kreatywnym, niemniej jednak należy też zachować równowagę (sprawdź: materiały reklamowe). Pomyśl o tym w ten sposób: gdybyś dekorował swój salon, nie próbowałbyś wcisnąć sofy, fotela, stolika kawowego i stolików końcowych w jeden niewielki kącik, prawda? Nie, rozłożyłbyś te elementy w całym pokoju, ażeby zyskać równowagę. W sytuacji projektowania graficznego jest ze starannością bardzo podobnie. Linie i kształty stanowią podstawę projektów, a sposób ich użycia może całkowicie przemienić ich wygląd i złudzenie (sprawdź również: dowiedź się znacznie więcej o tworzeniu materiałów reklamowych). Twoje logo jest twarzą Twojej marki. Kształty, które zastosujesz w swoim logo, wpłyną na to, jak odbiorcy będą Cię postrzegać. Linie i kształty, których używasz w swoich projektach, są częścią jeszcze większego obrazu, zwanego tożsamością marki. Kolory, które wybierasz do swoich projektów, mają kluczowe znaczenie nie tylko dla ogólnej estetyki, ale także dla tego, jak bardzo dobrze Twoje projekty łączą się z odbiorcami (co ostatecznie przekłada się na wyniki). O ile zamierzasz wykorzystać kolor na własną korzyść, musisz zrozumieć, jak właściwie każdy kolor wpływa na odbiorców. Kolor czerwony w każdej sytuacji przyciąga uwagę, a niebieski odcień uspokaja zmysły.
Zobacz więcej: https://www.whiteart.pl/identyfikacja-wizualna