Opakowania towarów na półkach sklepowych powinny przyciągać uwagę konsumenta w czasie krótszym niż 3 sekundy. Projektowanie opakowań to coś więcej niż jedynie ich wygląd. Gdy już uda się przyciągnąć uwagę, projekt wizualny musi jeszcze przekazać prawidłowe informacje we właściwy sposób.
Opakowanie a marketing
Projektowanie opakowań i etykiet jeszcze nigdy nie było tak istotne. Na półkach sklepowych świetnie zaprojektowane, kreatywne opakowanie może mieć kluczowe znaczenie, gdy kupujący wybiera jeden produkt lub linię towarów spośród innych (sprawdź tutaj: projekt graficzny). Z wielu badań wynika, że decyzja ta ma głównie podłoże emocjonalne. Oczywiście ładny, atrakcyjny projekt wizualny nie wystarczy, o ile za produktami nie stoi dopasowana, akceptowalna jakość. Nowoczesne marki są ilustrujące na półkach sklepowych i w sklepach internetowych za pomocą bardzo efektownego, dopracowanego i przejrzystego projektu graficznego. W takich okolicznościach opakowanie wprost demonstruje i komunikuje klientom poziom jakości marki. Profesjonalne opakowania mogą budować społeczność fanów i komunikować się z nimi. Jest to 1szy krok na drodze do budowania marki. Opakowanie produktu jest nie tylko narzędziem komunikacji i marketingu, ale również narzędziem logistycznym, dlatego istotne jest, aby było trwałe, odporne na warunki transportu, dostarczało informacji o składnikach produktu, spełniało wymogi prawne dotyczące etykietowania a także zawierało instrukcje użytkowania, przechowywania i obchodzenia się z produktem.
Jak wygląda projektowanie opakowań?
Podczas projektu koncepcyjnego planujemy, jak opakowanie powinno wyglądać na danym materiale opakowaniowym, gdzie umieścić poszczególne bloki (nazwa produktu, tekst, elementy graficzne), a także opracowujemy koncepcję graficzną opakowania. W trakcie prac projektowych wytwarzamy styl, rozwiązania typograficzne i atmosferę opakowania produktu. O ile asortyment produktów jest dostępny w wielu formatach (np. asortyment obejmuje zarówno torbę, jak i wiadro), wymagany jest projekt mutacji formatu, który przeprojektowuje tę samą koncepcję dla różnych formatów. Jest to konieczne, ponieważ różnorodne formaty opakowań towarów mogą posiadać bardzo różnorodne proporcje i właściwości, dlatego koncepcja musi być dostosowana do każdego z nich osobno (więcej informacji na stronie: dowiedź się znacznie więcej o projektach graficznych). O ile asortyment towarów jest dostępny jedynie w jednym formacie, ten detal jest uwzględniany w koncepcji. Opakowania o tym samym formacie, niemniej jednak o różnej pojemności są traktowane jako jeden format (np. worki o tej samej konstrukcji i różnej wadze). Realizacja polega na przełożeniu idei graficznej zawartej w koncepcji na opakowanie konkretnego produktu, już z konkretną nazwą, tekstami, dokładnymi wymiarami, przygotowaniem do druku. Finalizacja druku wymaga zaprojektowania wykroju drukarskiego, który jest dostarczany przez klienta. Wymagania prawne i informacje dotyczące opakowania (elementy obowiązkowe, rozmiary fontów itd.) są dostarczane i sprawdzane przez klienta.
Więcej: http://www.iveno.eu/kalendarze-ksiazkowe-indywidualne