W dobie internetu, w dobie prowadzenia weń biznesu, reklama jest rzeczą niewiarygodnie bardzo ważną. Prawie każdy prowadzący przedsiębiorstwo na 100 procent wie, jak znacząca jest reklama, a raczej jej skuteczność.
Myśląc o reklamach, zawsze mam przed oczami widok z któregoś filmu, przedstawiającego Times Square i milionem reklam na tej ulicy – paskudztwo. Wszyscy ludzie coraz bardzo często zwracają uwagę na zaśmiecenie przestrzeni publicznej reklamami, billboardami i innymi podobnymi. Myśląc o reklamie w sieci, ten wcześniejszy Times Square w moim umyśle ulega zmniejszeniu i wyedytowaniu w witrynę internetową, pełną bannerów, pop-upów, reklam we flash, z automatycznym odtwarzaniem i innymi, zbędnymi wodotryskami. Widząc tyle reklam prawie każdy użytkownik sieci Internet przestaje zwracać na to uwagę, a wszelkie próby wywołania reakcji skutkują instalacją odpowiedniego oprogramowania, które zablokuje promocji i ułatwi życie użytkownikowi. Skuteczność tego rodzaju reklam? 0, może 1, może 5 procent, raczej nie więcej.
Dlatego także każdy, kto preferuje budować swoją pozycję w internecie, ściągać nowych kontrahentów, zainteresować własną ofertą, nie powinien być nachalny. Wyszukuję w google producenta drzwi? Wyskakuje kilkaset linków, jednakże na samej górze znajdziemy linki sponsorowane, które również klikam, bo odnoszą się do moich poszukiwań.
Zaprezentowany powyżej scenariusz obrazuje działanie Google Adwords – narzędzie nienachalne, przyjemne i zwykłe w użytkowaniu, skuteczniejsze od reklam wyświetlanych na wortalach. Adwords pozwoli każdej firmie rozwinąć się, zdobyć nowych kontrahentów, a również wyrobić opinię o „firmie, która nie wwala osobistych reklam na każdym kroku gdzie się da”.
Sprawdź: linki sponsorowane gdynia.