Projektowanie opakowań to istotny krok – należy go wykonać w sposób przemyślany. Opakowanie jest na prawdę często – jeżeli nie zawsze – pierwszym kontaktem produktu z klientem. A wszyscy wiemy, jak istotne jest pierwsze złudzenie.
Nigdy nie mamy drugiej szansy, aby zrobić pierwsze wrażenie (źródło: materiały reklamowe). To, jak zaprojektowano opakowanie, jak zapakowano produkt, ma zasadnicze znaczenie dla tworzenia u klienta tak zwanej percepcyjnej wartości produktu. Nigdzie indziej projekt wizualny nie wymaga od użytkownika natychmiastowej reakcji emocjonalnej tak jak między półkami. W tłumie konkurujących ze sobą towarów opakowanie musi przyciągnąć uwagę konsumenta, w ułamku sekundy opowiedzieć historię zawartości, wzbudzić zaufanie odbiorcy i przekonać go do wzięcia produktu do ręki i dokonania zakupu.
Projektowanie graficzne – znaczenie
Projektowanie jest jednym z zasadniczych elementów gospodarki cyrkulacyjnej. Jest to sedno cyrkularności. Tradycyjne projektowanie (jak także tradycyjna konsumpcja) ma na celu jedynie zaspokojenie potrzeb użytkownika końcowego. Jeżeli już myślimy o projektowaniu dla gospodarki cyrkulacyjnej, powinniśmy poszerzyć nasze horyzonty. Powinniśmy brać pod uwagę nie tylko i wyłącznie użytkownika końcowego, ale też wpływ naszego projektu na wszystkie aspekty i interesariuszy. Musimy też zidentyfikować i zająć się wszelkimi niezamierzonymi konsekwencjami naszego projektu. W projektowaniu opakowań na prawdę często brakuje szczerości w określaniu, czym z dużą uwagą jest oferowany przez nas produkt (zobacz również: zerknij na więcej informacji o reklamie firmy). Jednym z największych błędów projektowych jest przedstawianie produktu jako zbyt doskonałego i raczej nierealistycznego. Na prawdę bardzo często widzimy na półkach sklepowych, że na niektórych opakowaniach znajdują się herbatniki, które są oblane dużą ilością czekolady. De fakto w tym przypadku najczęściej kupujemy zwyczajne herbatniki, a czekoladę musimy oczywiście dodać sami. Jest to także częste zjawisko w dziale mleczarskim. Jogurty o najniższej zawartości owoców najczęściej mają narysowane wielkie, świeże, czerwone czereśnie. Projektowanie opakowań powinno być uczciwe, tak ażeby nie oszukiwać klientów.
Warto zobaczyć: https://www.iveno.pl/kalendarze-oprawy